Dåligt/bra Kul/tråkigt....

Hej hej.. mkt känslor just nu..
Jag tsm med familjen har tagit det små tunga beslutet att jag inte längre ska hålla på med Quittra.. 
Det är självklart inget fel på varken ägaren eller hästen! Men Quittra är lite liten för mig och jag vill ju komma igång med årets tävlingar! Jag är 13 så får inte tävla B-ponny längre.. vilket som är jäkligt synd för Quittra är en riktigt go ponny! Jag Anser att just "B-ponny tiden" är det mest speciella med att ha häst och rida.. 
För det är då som man utveckals som mest! När jag skaffade min första egna häst våren 2011 så köpte vi en fjording som både jag och mamma skulle kunna rida på! Men det tog inte lång tid förens avundsjukan kom på dom anndra tjejerna i min ålder i stallet som red runt på sina B-ponny's och utecklades började tävla mm.. och japp där satt jag på en fet fjording och stog typ stilla i tiden.. 
Och måste erkänna att vi kanske va liiiite sent ute med att börja rida B-ponny! 
Men jag och Bellis har haft sjuuukt kul tsm och vi utveckaldes sakta med säkert fast jag tror att jag inte själv la märke till det liksom.. så jag var väldigt otacksam.. och det är något jag ångrar riktigt riktigt mkt en idag och kommer göra det hela mitt liv!
Men jag trivs med Quittra as bra.. just det att jag är "för stor" för henne och för gammal känner då att både jag och Quittra kanske inte kan utvecklas så mkt! jag tror det finns såå många anndra lite mindre ryttare som skulle passa jätte bra på henne! 
Så jag och mamma ska intensivt börja leta häst om ett tag.. först så kommer jag bara rida ngn gång i veckan på en annan häst bara för att liksom inte tappa själva grejen.. men det kommer ut sedan hur det blir och sånt! 
Och när jag får bättre koll på skolan prioreterar rätt och presterar så kommer vi skaffa egen häst igen! 
När man vill något tillräckligt mycket så kan man fixxa allt! :D 
Så jag tackar både Quittra och Anna för tiden! Har varit otroligt mysigt att stå i det stallet och jag har trivts jätte bra! Då det jag har lärt mig på Quittra och som Anna har lärt mig kommer jag lägga noga på minnet! 
Tack!! <3 :D 


 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Moa Axelina Nilsson

Heej! Kul att just Du kollade in min blogg! Jag är en liten tjej på 14 år som rider och joggar! :) med andra ord håller igång! lever livet på häst ryggen och bara chillar! Fortsätt läs och följ med mig på många spännande saker! Puss & kram! ;) <3

RSS 2.0