pappa förlåt..

Snälla bara läs detta pappa och försök bara förstå..!!
det är så mkt lättare att skriva en att prata.. för när jag ska säga ngt så lyssnar du endå inte! 
du tar upp all plats för ord med dina vassa meningar själv! 
 
Jag är hemskt ledsen för att jag inte kan vara den dottern du önskar att jag var!
Men jag kan inte ändra på mig för att du vill det! jag vet att du slitit röven av dig för att allt ska funka nu det sista och gått på massa möten och skit hos kuratorn och skit.. jag är glad och stolt för det! men kan fortfarande inte gå med på att ändra mig för det! Jag vet att jag fan inte har varit så jävla samarbetsvillig och trevlig mot er men det är inte så lätt att ni bara ska komma in i mitt liv och finnas där när ni aldrig har gjort det innan!jag vet att du tycker vet och tror att du har funnits där.. och det har du till en viss del! det är inte lätt jag vet... Jag vill att du ska veta att jag inte klandrar dig för någonting! jag vill bara ge dig en förklaring till varför jag är som jag är! Nu när jag har bott hos mamma har jag slitit röven av mig för att allt ska gå ihop och funka.. för att allt ska rulla på! och det har det! Suttit med Anders inpirincip varje kväll för att plugga.. lagt ner flera timmar efter ridningen med Anna i stallet för att hon ska hjälpa mig med matten! 
Det har gått bra! Hittat en ponny som jag trivs med och människor runt mig som jag tycker om och älskar mig för den jag är. Och så kommer jag till er och får höra.. att jag måste ta tag i skolan och umgås med bättre människor och bry mig prioretera rätt saker.. men det är ju fan precis det jag har gjort.. jag har FÖRSÖKT men om det inte räcker så vet jag fan inte vad jag ska göra! Och mina kompisar.. dom är det mest underbaraste på jorden och kommer alltid vara det! Och kevin det är inget fel på honom! han har fått mig må så sjukt mkt bättre en vad jag har gjort på lååång tid! Jag liksom plockar ut få personer som får mig må bra och resten skiter jag i.. Anna min bästa vän har varit under hela min skol gång vi har gjort sjuka saker tsm roliga saker! Hon har fått mig må skit och fått mig må bäst! Lasse.. jaa pappa, han är inte så dum som du tror.. du har bara hört massa skit  jag vet.. men jag är sjukt glad över att ha träffat honom och blivit hans vän! Isabel.. ja hon är så sjukt underbar! inget fel på henne heller.. äldre kille ja okej vadå då?! har kärleken ngn ålder eller? älskar dom varandra så gör dom väll det och vad har JAG med det att göra? vrf skulle jag inte få umgås med henne för det? och kevin... det finns inte ord för hur grymt bäst han är! och dessa personer får mig må läskigt bra! där står du och säger att INGEN av dom kommer stå där jag när sitter i skiten.. och vrf skulle jag sitta i skiten då? du vet inte ens vem jag är pappa? 
kanske är det jag som inte tillåtit dig att lära känna mig, kan vara för att jag tror inte att du skulle vara intresserad av det heller! Men oavsätt om dom skulle stå där eller inte så är dom ina bästa vänner och jag släpper inte dom vad du en säger eller vad du en gör! Jag står där för dom när det blåser kalt iallafall! 
Och jag gör det bara så svårt för dig.. Jag vill inte det! Så nu har vi försökt och jag är fått bevisat för mig att det kanske inte alltid är så bra som man tror. Jag älskar dig pappa jag älskar Fia och charlie med!
men det kanske inte är menningen att jag ska bo hos er.. 
Jag är inte liten längre! Jag förstår pappa.. Och du behöver inte vara orolig! jag kommer inte hamna i någon skit! jag lovar jag ska ta hand om allt! <3 Och anledningen till att jag inte vill prata är att jag orkar inte förklara hur allt är.. det är så svårt! Jag tar inte den lätta vägen ut verkligen inte! men jag vill ta den svåra på rätt sätt! Detta var vad jag ville men du har förändrat dig och vill att jag ska förendra mig och jag är ledsen så länge det inte går på rätt sätt är jag inte villig att sammarbeta! jag kan inte vill inte tänker inte!
Förlåt! vi får lösa det på ngt annat sätt! men det kommer aldrig gå om du inte börjar lyssna på mig..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Moa Axelina Nilsson

Heej! Kul att just Du kollade in min blogg! Jag är en liten tjej på 14 år som rider och joggar! :) med andra ord håller igång! lever livet på häst ryggen och bara chillar! Fortsätt läs och följ med mig på många spännande saker! Puss & kram! ;) <3

RSS 2.0