Min framtid hos hästarna...

Just nu så snurrar allt ovanligt fort runt runt runt och omigen på samma sätt...
Jag vet inte riktigt vad jag vill! Om jag vill ha egen häst eller rida tre dagar i veckan på en forder-häst..
klarar jag av att ha en person som säger åt mig tre dagar i veckan vad jag ska göra och hur jag ska göra det? Vet inte det är tveksamt! Så har det ju inte varit innan! Ville jag rida i padocken så gjorde jag det! 
Jag gjorde det jag och Bellis tyckte va kul! Ville vi ut och springa skiten ur oss på en åker? japp då gjorde vi det! Så det blir isåfall en extrem omväxling och jag har jätte svårt för omväxlingar! Men dessutom så vet jag inte om jag hinner med en egen häst nu eftersom att skolan inte ligger på "topp" och jag behöver mina betyg! Och jag VILL ju hålla på att tävla och så och även träna rutinerat för två olika tränare.. 
Jag får om jag vill.. Det är inte probblemet just nu! Min mamma o pappa tycker att jag ska hålla på med hästar och dom tycker att jag är duktig på det.. Och det är ju as kul! Jag är nöjd över hur långt jag har kommit inom ridningen med tanke på hur mycket jag tappade med hästarna efter rid-olyckan! Jag var totalt livrädd! Det kan sitta kvar även nu om jag rider ut! men det är ganska lugnt.. 
Så jag har ingen aning om hur jag ska göra! JAg har ju hittat en ponny nu som jag är otroligt intresserad av men det är just det! Hinner jag? räcker tiden till allt annat som jag även vill hinna med? 
Skola kompisar kille intresset bloggen familjen? Kommer allt att få plats i den lilla tiden jag har? 
För jag vill ju verkligen inte "tappa" kompisar och allt bara för att jag har intresset? Neeeeej det skulle jag aldrig vilja göra! Men när jag tycker om ngt så måste jag satsa allt jag har för jag vill ju bli bra och ska man bli bra på ngt så får det inte lov att ta för mycket tid! Och jag vill ju verkligen hålla på med hästar det är ju ngt jag brinner för! Men jag ska ge mig in i ngt ska bara komma på vad först! Ni kanske har ngr förslag om vad jag ska göra?! villl gära höra isåfall! Puss och hej! :D  Jag är MOA NILSSON säg ngt jag inte klarar av att uppleva? whaaaaa....!!!! <3 ;D  Puss från eran galna Moaaatooaaaa bjuder på bilden den ser ut som faan men endå! ;) <3
 


Kommentarer
Tim

Het cheyy där.. ;D <3

Svar: Tim känner jag dig?
Moa Nilsson

2013-01-09 @ 19:07:45
Hanna

omfg vilken jävla snygg brud! <3 kram! när kommer videon?

2013-01-09 @ 19:15:20
Klara

Gör EXAKT så som DU känner och DU vill! Känn efter noga inom dig!
allt blir bra det lovar jag! Du är MIN förebild och jag tror på dig! jAg vet att du är en stark tjej och kan ALLT bara du vill och lägger manken till. Om jag hade varit dina päron så skulle jag vara så sjukt stolt över att ha en sån självsäker och uppstående dotter! Det är allt jag önskar mig när jag blir vuxen! Känner ju inte dig men har läst din blogg sedan du startade den och har märkt grymma förendringar och jag är sjukt stolt över dig! Så du kan bara välja det som låter roligast för du kan det vet jag! Säg att du klarar det så gör du det! Kom igen nu! visa alla anndra vad du går för !

Svar: ååhh jag blir rörd! tack!! <3 Det betyder jätte mkt!!
Moa Nilsson

2013-01-09 @ 19:22:22
Mirra - Hoppryttare

sv: vi kan göra bloglovinbyte :)
Säg till när du följer mig så följer jag dig :)

2013-01-09 @ 20:50:14
URL: http://mirramarika.blogg.se
Mg

Följ ditt hjärta och din magkänsla:-)

2013-01-09 @ 21:11:06
Svea

<3 En egen häst är ju en önskan, en dröm<3 man kan hitta en kär vän och få umgås med och uppleva saker med. Underbart!! Och inte alla får den chansen att få uppleva hur det är att ha en häst. Men alla dagar är inte rosenröda och man måste välja vad som är viktigt då man inte alltid kan hinna med allt och alla och ett djur måste ju gå först. Så man måste tänka igenom och göra en prioplan. Men så mycket fördelar det är med en egen häst:-)

2013-01-09 @ 21:21:30
Alma Vasell

Det bästa tipset jag har, är att göra ett ordentligt schema över veckan. Liksom att såhär många timmar ska jag plugga, såhär många timmar ska jag vara i stallet om dagen, hur många timmar har jag kvar till kompisar och kille? Dom du har kvar, kan du helt enkelt använda till det. Det är himlans lätt att fuska på detta, men då är det bara du själv som får ta skiten om hästen fick vila en dag för mycket i veckan för att du hellre ville hänga med Kevin eller något. Mitt bästa tips är helt enkelt bara att planera och följa ditt schema! :)

2013-01-09 @ 21:52:28
URL: http://almaochbiancaa.blogg.se/
Rosie

Fin bild!

2013-01-09 @ 22:32:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Moa Axelina Nilsson

Heej! Kul att just Du kollade in min blogg! Jag är en liten tjej på 14 år som rider och joggar! :) med andra ord håller igång! lever livet på häst ryggen och bara chillar! Fortsätt läs och följ med mig på många spännande saker! Puss & kram! ;) <3

RSS 2.0