Liars liars liars all over the world...

Vad är det man säger.... gud ger sina svåraste kamper till sina starkaste soldater... 
 
Detta var droppen för att jag skulle totalt sjunka längre ner en under botten... jag orkar fan snart inte mera! 

jaa..ta det chill... jag ska säga vad det är ;) 

På något sätt så fick jag och mamma reda på att Wille har en sorts bakbensförendring.. inget som ridskolan hade sagt till oss när vi hämtade honom! vilket gör mig förkrossad! 
Tråkigt att vuxna ska undanhålla sånt vid ett köp av ett annat liv! Så vi funderade hur vi skulle gå vidare med detta! jag menar en risk är faktiskt alltid en risk! 
Så mamma ringde till ridskolans ansvariga och tog tag i detta! Dom såg tillsammans till att vi fick tillgång till röntgen bilder och papper från kliniken. Efter detta så samlades vi med nära och kära häst folk i närheten och pratade igenom detta och vi beslutade tillsammans att det bästa är att häva köpet! 
Vilket som svider i hela mig! Jag är ju fäst mig vid honom och trodde att vi hade en lång rolig framtid med varandra! Självklart är detta inte på något sätt Willes fel utan dom som sålde honom till oss som var oärliga och inte sa detta! 
Så som jag vill rida/träna/tävla håller inte han för i längden. Ett eller två år kanske men inte mer en så! Och han är inte gammal och han förtjänar något bättre så han slipper att ha ont i framtiden! 
Dom kunde lika gärna satt ut honom på annons för 4000 till för promenad häst eller lättare ridning. Det finns säkert 100 tals av små barn som vill ha honom som skoggs mulle istället för tävlings häst! 

Wille är GRYM med stora bokstäver på att hoppa och han vet verkligen hur och vad han gör! Men det kanske inte är det bästa för honom och jag vill inte hela tiden oroa mig för att jag gör något som han får ont av eller inte mår bra av! 
Vi gör ju detta endast för han skull! 
Ett tag var jag bered på att bara göra vad som passar honom bäst! Men ibland får man lägga hjärtat åt sidan och göra vad som man själv tycker är roligast och bäst för både mig och hästen! 
Jätte tråkigt detta och det sliter mig i bitar... men det är så det får bli! 
Min älskade Wille!! <3 


 
 
 
 
 
 
 
 

Trackback

Moa Axelina Nilsson

Heej! Kul att just Du kollade in min blogg! Jag är en liten tjej på 14 år som rider och joggar! :) med andra ord håller igång! lever livet på häst ryggen och bara chillar! Fortsätt läs och följ med mig på många spännande saker! Puss & kram! ;) <3

RSS 2.0