Sjukt!

Asså jag veeet att MASSA bloggar har skrivit om detta som hände med Linn Nyman.. men det förhindrar ju inte mig att ta ett litet snack på min blogg med för detta är faktiskt helt förjävligt! 
Nätmobbning...
Är en av anledningarna till att MÅNGA unga tar livet av sig! Och det ska fan inte behöva vara så! 
snackar inte bara om Linn nu utan ALLLA! Det är fruktansvärt hemskt! Och det som är hemskt är ju att vissa vet ju inte ens att det är närmobbning dom håller på med.. Det räcker att skriva ngt jävligt elakt till en person och då går den personen i självförsvar och trycker till med en halvtaskig kommentar och tillslut så går det till ngt helt annan en vad det var från början! och dom enda som faktiskt kan stoppa detta är dom som håller på med det.. och ingen annan! Tro mig det är inget krig man kan bekämpa! Det är framförallt barn som blir utsatta för detta och vissa vuxna bryr sig inte ens! Och vill inte lyssna på vad man har att säga det är enu värre! Varje barn har rätt att bli lyssnad till. Varje barn har också rätt att få kunskap om sina rättigheter och på det sättet  få kännedom om sina rättigheter för att motverka diskriminering och kränkningar. OAVSÄTT vad man tycker och tänker om någon så kan man bara vara tyst! Har man inget bra att säga kan man lika gärna hålla käft! Blir så trött på allt detta som dom håller på med på nätet och inte bara det i allmänheten med! Sluta för fan! Och oftast sånna som mobbar är folk som själv har jäkligt dåligt själförtroende så dom måste trycka ner anndra för att självla må bättre allt handlar om osäkerhet! 
Det är så mkt skit som inte går att blunda för längre! Det går inte att skjuta under mattan! Det har gått alldels för långt nu! INNAN någon reagerar ska folk behöva ta sitt liv.. asså det finns inte ord för hur hemskt detta är! Jag gick in på Jockebois.se igår och såg detta och mina tårar örjade seriöst rinna! 
 
JOCKEBOI..

Börjar med att säga att detta blir mitt sista inlägg i denna blogg!
Kommer starta en helt ny istället!
Känner att jag inte är den personen som startade denna blogg längre.
Kan inte längre stå för innehållet i denna blogg.
Det är inte den personen jag är idag.
Personen jag är idag vill hjälpa folk att må bra.
Inte sitta och titta på medans folk mår dåligt utan att agera.
Jag har haft ett rent helvete till uppväxt och liv.
Det vet ni som sätt min videor om mitt liv.
Jag vill nu hjälpa andra i den sitsen.

Det enda jag får ta emot i denna blogg är anonymt hat.
NÄTHAT!
Kränkande kommentarer om familj och uppväxt.
Det är det enda denna blogg ger mig.
För här kan man vara anonym.
Bloggar idag går bara ut på att kränka människor inget annat.
Jag vill inte vara en del av det på något sätt!

Kommer i framtiden engagera mig i projekt mot mobbning.
Har mycket planer på gång för att hjälpa andra.
Och nu idag har Facebook tagit över alla bloggar.
Ni vet att jag finns där och kan följa mig istället.
Sen har ni våran youtube kanal med webserien.
Och även historien om mitt liv.
Och Instagram.
Så be mig inte fortsätta blogga!

Igår fick mig att ta tag i allt jag bara tänkt innan.
Som ni vet tog en 13 årig flicka livet av sig pga av mobbning.
13år?
Förstår ni ens?
Sökte på hennes namn och såg vi pratat.
Hon berättade mina videos om mitt liv gett henne styrka.
Och hur hon såg upp till mig som en stark person.
Genast började mina tårar rinna.Visste inte var jag skulle ta vägen.
Dagen efter satte jag mig i bilen och åkte 40 mil.
För att säga farväl till denna tjej.
Något som berörde mig väldigt hårt.
Och jag kommer göra allt för detta inte ska hända igen.
Kommer leva för att hjälpa utsatta människor.

 

Och för jag festar och har kul betyder inte det jag är som förr?
Festar och har kul gör ALLA!
Något som tillhör livet.
Utan skoj finns inte kraft åt att jobba för viktiga saker.
Skratt är något som måste finnas i livet.

Kommer att se till jag åker runt i skolor.
Och pratar om detta och får folk att förstå.
Jag har varit själv mobbad.
Jag har varit utsatt för sexuella övergrepp.
Jag har gått på droger.
Jag har blivit slagen av vuxna människor.
Vet hur allt detta känns…
Och nu vill jag dela med mig och hjälpa andra som har det så!

Och som avslutning vill jag säga…
R.I.P 
Linn Nyman <3

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Moa Axelina Nilsson

Heej! Kul att just Du kollade in min blogg! Jag är en liten tjej på 14 år som rider och joggar! :) med andra ord håller igång! lever livet på häst ryggen och bara chillar! Fortsätt läs och följ med mig på många spännande saker! Puss & kram! ;) <3

RSS 2.0