En del beslut...

Hej jag vet att bloggandet har varit down ett tag nu... 
Men jag har som sagt varit sjuk och inte orkat och sen har vi tagit en del beslut i familjen nu med så har känt att jag var verkligen tvungen att tänka på bara det! 
Nevada ska inte säljas.. behöver inte säga mer! 
Hon ska vara kvar tills jag känner mig för stor och då ska jag övergå till storhäst och jag vet redan vilken det ska bli.. Hästar är något jag älskar och det ska jag verkligen inte lägga ner med! Det kommer tuffa perioder i livet som man känner att man verkligen inte orkar men då finns det bättre sätt att lösa det på.. 
Nu under vintern så kommer jag att tävla storhäst lite bara för att känna på den saken! Ska bli kul. 
Eventuellt på onsdag så kommer jag att åka och testa en häst! Detta känns bra.. 
 
Nevada ska börja tränas igen för tränare regelbundet och hoppas in nu under vintern för att vi ska ta våra första 
Clearounder till våren och sedan även dom första tävlingarna 2014. Kommer ha kvar henne så länge jag kan och tycker att det är roligt att rida henne. 
Men kommer för mitt egna utvecklande att komplitera med storhäst. 
 
Ger man allt man har så har man redan vunnit. <3
 
Andra tuffa beslut som jag tagit själv... jag kommer börja med att se vilka jag rör mig runt..
vissa ger mig sån jävla negativ energi och kommer bara börja umgås men sånna som ger mig positiv laddning och som jag älskar. Vara så lycklig och glad jag kan! Försöka att inte titta tillbaka så mycket över axeln.. 
Vet att det är svårt men kommer verkligen att försöka. Fokus på Nevada och kompisar med positiv inställning.. resten kommer jag tyvärr att få lämna bakom mig..
Och kärleken... hhmm... sug på den asså. I Like a boy.. men han kommer jag aldrig få vilket som svider i mig men kommer lägga ner allt försökande och bara vänta och se.. kommer han så kommer han gör han inte det så är det så... även om jag kommer ha sjukt svårt att vandra vidare på vägen utan honom så får jag la försöka! 
Så nu laddar vi positivt. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Moa Axelina Nilsson

Heej! Kul att just Du kollade in min blogg! Jag är en liten tjej på 14 år som rider och joggar! :) med andra ord håller igång! lever livet på häst ryggen och bara chillar! Fortsätt läs och följ med mig på många spännande saker! Puss & kram! ;) <3

RSS 2.0