Ämne...

Jag lovade ju att skriva.... och det gjorde jag men inlägget försvann och kom aldrig upp på bloggen tydligen! tråkigt.. men jag gör om det och hoppas på att det kommer upp denna gången då! 

Jag valde ämnet "kärlek" och kärlek är bland det bästa och värsta som finns.. För det kan vara så härligt men samtidigt så jäkla hemskt. 
 
När det kommer till kärlek för min del.. ja jag har svårt att fästa mig vid killar.. jäkligt svårt och jätte jätte svårt att "släppa efter".. för jag är sjukt noga med vem det är och har höga krav! och min krav som är höga för mig kan vara heeeelt anorlunda om man gämför med mina kompisars.. jag kan dock hitta 24 000 snygga killar på 1 dag om det skulle vara nödvändigt men de som jag blir kär i kan vara så långt ifrån dom killarna som det går att komma.. haha! 
När jag ser en kille så ser jag om det är han jag vill ha eller inte... med en gång! sån är jag... 
 
Men kärlek skrämmer mig lite faktiskt.. hur lätt det är att fästa sig vid en person som även inte ät rätt för just DIG... ibland kan faktiskt den personen du tycker om mest kan vara sämst för dig att umgås med.. sad but true... 
 
Och alldeles för ofta är man olyckligt kär.. så jävla många fina flickor och killar ute i världen som mår skit för att man gillar en person som inte alls känner samma för dig.. Det låter som ett jätte litet problem men om man tar reda på varför många unga ungdommar tar livet av sig i dagens läge så är just den anledningen fööör vanlig... Man mår skit fuckar upp allt runt om sig och ingen blir varken glad eller speciellt snäll mot dig och du känner dig så jävla liten och ensam och vet inte HUR du ska göra och ofta VILL man inte ens göra något åt det.. för man orkar inte! 
Och ofta blir saken värre om någon vuxen ska komma in i bilden och rätta till det där som man bara inte vill prata om.. så jobbigt. Tro mig jag vet hur det känns... 
 
Kärlek är som dag och natt... finns både ljusa och mörka sidor.. tyvärr är dom mörka för vanliga! 
Och det kan kännas som att alla andra har dom där gulliga perfekta killarna och just dom är det perfekta paret.. och där står du helt ensam med bara luften brevid dig!.. 
 
Svartsjuka besvikelse saknad ensamhet är stora anledningar till att många blir helt psykiskt sjuka och kan inpricip göra vad som helst för att vinna sin partner tillbaka... 
 
Finns ju fan folk som mördar... (kanske inte i min ålder) 
 
Och när man väl har sin älskling så är man rädd att göra minsta lilla fel steg för att fucka upp det! 
men så jäkla skönt att ha ngn att snacka med om ALLT man blir närmare med den personen en sin bästa vän.. sån är iallafall jag. Och finns det något bättre en att sova i sin killes hoodie när man saknar honom som mest? seriöst hur mysigt är det inte då?.. fett mysigt jueee..!!! <3 
och någon som bara finns där i vått och tort som står vid din sida i alla lägen och känslan av att ha någon som säger/skriver att han/hon älskar dig och att du är det finaste som finns eller skickar gulliga sms på kvällen och morgonen.. det är ju det bästa av allt! Att få lov att känna sig älskad och omtyckt och att man behövs där för någon! 

 
 



 
 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Moa Axelina Nilsson

Heej! Kul att just Du kollade in min blogg! Jag är en liten tjej på 14 år som rider och joggar! :) med andra ord håller igång! lever livet på häst ryggen och bara chillar! Fortsätt läs och följ med mig på många spännande saker! Puss & kram! ;) <3

RSS 2.0